Hoe kunnen we het grote online bereik van Uitkijkpost Media BV (Uitkijkpost.nl, Uitgeester.nl en Castricum.uitkijkpost.nl) zo goed mogelijk inzetten om de B2B markt te bespelen en meer relaties via online marketing aan Uitkijkpost Media BV te binden.
Dat was de start van een samenwerking met Skapande Creatie & Communicatie (Michiel Ullers) begin 2018 om te kijken op welke manier het online B2B traject verbeterd kan worden. Het project staat in het teken van een hernieuwde online strategie voor de B2B markt van Uitkijkpost Media bv en het betreft de merken: www.uitkijkpost.nl, www.uitgeester.nl en castricum.uitkijkpost.nl.
Doel is om het grote bereik van de verschillende merken op het online vlak nog beter in te zetten om aan de wensen van de relaties te kunnen voldoen. De printmedia in combinatie met het online bereik vergroot het totaal bereik voor de relaties zodat alle communicatiekanalen zo goed mogelijk kunnen worden ingezet om de doelstellingen van de relaties en partners te verwezenlijken.
Inmiddels zijn we enkele maanden verder en vanmorgen zijn de 1e voorbeelden van het project online marketing-communicatie m.b.t. B2B markt bij Uitkijkpost Media BV gepresenteerd en besproken met het Verkoop team. Een positief overleg waarbij al een 1e voorbeeld van de nieuwe tariefkaart getoond kon worden. De volgende stappen zijn nu het verwerken van de reacties, inzichtelijk maken van de mogelijkheden voor partners en de online omgeving verder klaar maken zodat de afdeling Verkoop er mee naar de partners kunnen.